כחלק מתהליכי שיפור השירות לציבור ומתוך מחויבות לשמור על זכויותיהם של ציבור משלמי המסים במדינת ישראל, מודיעה רשות המסים כי החל מיום 1.1.2025 יתבקשו מוסדות הציבור שהינם בעלי אישור לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה (להלן: "עמותות"), להנפיק את הקבלות לתורמים באמצעות תוכנה להפקת קבלות על תרומות המאפשרת התממשקות למערכת התרומות הדיגיטלית של רשות המיסים.
העברת פרטי הקבלות למערכת המקוונת תקל על תורמים לאותן עמותות לממש את זכאותם לזיכוי במס בקלות ובמהירות, ובעתיד אף תאפשר לרשות המסים ליזום מהלכים של פנייה מרוכזת לתורמים שלא מימשו את ההטבה באמצעות "מעטפות ירוקות". כמו כן, היא תחסוך לתורמים את הצורך באיסוף ושמירת הקבלות בגין תרומותיהם, אשר ירוכזו עבורם באזור האישי באתר רשות המסים.
מה עושה המערכת הדיגיטלית?
המערכת מקצה מספר רישום ייחודי לכל קבלה בגין תרומה המופקת מהתוכנה הממוחשבת של העמותה ומעבירה בצורה אוטומטית את פרטי הקבלה לרשות המיסים. מספר הרישום הייחודי יופיע על הקבלה בגין תרומה בנוסף למספר האסמכתא. פרטי הקבלה נשמרים באזור האישי של התורם ויוכלו לשמש אותו לצורך ביצוע תיאום מס דוח להחזר מס ובעתיד אף לצורך זיכוי אוטומטי על ידי המעסיק.
כיצד עמותה מתחברת למערכת הדיגיטלית?
ראשית, על העמותה להירשם לשירותים הדיגיטליים של רשות המסים. לאחר מכן ניתן לקבל מספר רישום ייחודי לכל קבלה המופקת באמצעות תוכנה המיועדת להפקת קבלות בגין תרומות המחוברת לשירותי רשות המסים.
מומלץ לעמותות המחזיקות באישור לפי סעיף 46 לפנות ליצרן התוכנה או הפלטפורמה הדיגיטלית המשמשת אותם להפקת קבלות, ולוודא כי הם ביצעו את תהליך ההתממשקות מול המערכת הדיגיטלית וכי הגרסה שבה משתמשת העמותה היא הגרסה העדכנית.
למעבר לרישום לשירותים הדיגיטליים של רשות המיסים לחץ כאן.
להסבר על תהליך הרישום למערכת הדיגיטלית לחץ כאן.
לייעוץ ומידע נוסף יש ליצור קשר עם משרדינו.
בכבוד רב,
אניטה גרינשטין, רו"ח
האמור במאמרים השונים באתר הנו הסבר כללי, אינו מהווה ייעוץ מקצועי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום והאמור באתר אינו יכול לספק פתרון לבעיה ספציפית.
Comments