top of page

הארכת המועד לביצוע הסדר תשלומים להשבת מענקים ששולמו ביתר

עודכן: 16 בפבר׳ 2023


הרינו לעדכן על החלטת רשות המיסים להאריך עד ה- 30 באוקטובר את התקופה בה יתאפשר לבצע הסדר מיוחד של פריסת תשלומים להחזרת מענקי סיוע ששולמו ביתר, כשהתשלום האחרון ישולם לא יאוחר מיום 31.12.22.

כזכור, רשות המסים שילמה את מענקי הסיוע לעצמאים ובעלי שליטה ("מענק סוציאלי") ומענקי הסיוע לעסק קטן על סמך הצהרות המבקשים בלבד לפיה הייתה להם ירידת המחזורים הנדרשת בחוק לצורך הזכאות למענק. מערכת ייעודית שנפתחה לפני חודשיים באזור האישי באתר רשות המסים מציגה למבקש את כל המענקים ששולמו לו, את הירידה במחזורים שנדרשה בחוק ואת הירידה שהוא חווה בפועל. במקרה של מענקים ששולמו ביתר, כשעל פניו לא קיימת זכאות לפי החוק, יוכל המבקש להשיב את הכספים או לבחור אחת מארבע הנמקות לזכאות למענק והן: שירות במילואים, חופשת לידה, הכנסה חריגה או עסקה הונית. ניתן לשלם את כל סכום החיוב בסכום אחד או במספר תשלומים, על פי חלופות הבאות:

  • השבת המענק בסכום אחד באשראי או שובר ברקוד – מצב החשבון ביישום יעודכן בהתאם לאחר קליטת סכום התשלום.

  • השבת המענק במספר תשלומים תוך 90 יום ממועד יצירת החיוב, על ידי כניסה חוזרת ליישום.

  • פריסת תשלומים במשרד השומה בו מתנהל התיק שתבוצע כאמור עד ה-30 באוקטובר במסגרתה ניתן לפרוס את מלוא הסכום המענקים המושבים בתשלומים חודשיים שווים שפריסתם תסתיים לא יאוחר מיום 31.12.22.

לייעוץ ומידע נוסף יש ליצור קשר עם משרדינו.



בכבוד רב,



אניטה גרינשטין, רו"ח



האמור במאמרים השונים באתר הנו הסבר כללי, אינו מהווה ייעוץ מקצועי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום והאמור באתר אינו יכול לספק פתרון לבעיה ספציפית.

39 צפיות
bottom of page