top of page

מס קניה על מוצרי יוקרה

עודכן: 16 בפבר׳ 2023

אושרה תוספת מס קנייה קבועה על רכבי יוקרה אשר תיכנס לתוקף בחודש יוני 2018.


ביום 10/6/18 פורסם כי אושרה תוספת מס קנייה קבועה על רכבי יוקרה אשר תיכנס לתוקף בחודש יוני 2018. החידוש בפרסום צו זה הינו בעובדה כי הצו מחיל את מס היוקרה גם על כלי רכב היברידיים וחשמליים.


תחילתה של החקיקה בשנת 2013, אז החליט שר האוצר דאז, יאיר לפיד, להטיל מס קנייה על מוצרי יוקרה. לפיד התייחס בהחלטתו למנעד רחב של מוצרי יוקרה וקבע את העלאת המס על כלי רכב יוקרתיים ששוויים מעל 300 אלף שקל, טרקטורונים, רכבי שטח, מסכי טלוויזיה מעל 50 אינץ' ומקררים בעלי גודל העולה על 800 ליטר. כמו כן, כללה החלטתו של לפיד למסות מוצרי יוקרה נוספים כגון פרוות, ריהוט עתיק, יאכטות, אופנועי ים, מטוסים פרטיים ועוד, מוצרים שעליהם לא הוטלו מסים עד למועד זה.


הצו המעודכן עליו חתם שר האוצר מביא איתו חידוש והוא הרחבה של מס הקנייה כך שהתוספת תחול גם על רכב עם טכנולוגיות הנעה מתקדמות, אשר נהנה עד כה משיעורי מס מופחתים, כגון רכב היברידי בדרגת זיהום 2, רכב Plug-In ורכב חשמלי.

כיום קיימת מגמה של יבוא מוגבר של רכבי פאר בטכנולוגיות הנעה אלה, והמחיר הגבוה של רכבי הפאר אינו נובע מהיותם בעלי טכנולוגיית הנעה מתקדמת אלא מהיותם רכבי יוקרה.


עובדה זו היא שעומדת לנגד עיניהם של שר האוצר ורשות המיסים בבואם לחפש כיס עמוק ממנו ניתן לגבות מיסים נוספים.


עוד יש לציין כי שיעור מס הקניה המורכב משיעור המס הבסיסי ושיעור "מס יוקרה" המתווסף עליו הנו מס קניה רגיל שכל הדינים הרלבנטיים ממשיכים לחול עליו; המשמעות היא שגם רכב שמחירו מעל 300,000 ש"ח ימשיך ליהנות מהזיכויים בהתאם לדרגת הזיהום שלו ורמת אבזורו הבטיחותי.



בכבוד רב,


אניטה גרינשטין, רו"ח

59 צפיות
bottom of page